miércoles, 22 de enero de 2014

Que está a pasar na ensinanza pública?

Carmen González

O profesorado da ensinanza pública aposta por un tipo de educación que forme os cidadáns para unha participación activa, responsable, democrática e crítica dentro dunha sociedade pluricultural. Este tipo de educación dará en principio resposta ás necesidades e problemas da nosa sociedade.
Por iso todos os profesores buscamos un mesmo fin: conseguir que os nosos alumnos reciban unha formación de calidade, sen que esa formación quede limitada a algúns individuos ou sectores sociais, ese fin buscámolo convencidos de que esa formación lles proporcionará un talante, unha actitude, un modo de estar e enfrontarse á vida, un modo de relacionarse e de escoitar; en definitiva, un modo de ser.
Podémolo conseguir? Non, a educación perdeu o norte, caeu na indefinición e olvidou o seu obxectivo fundamental. Actualmente todo dentro da nosa cultura está en revisión, e o sistema educativo está constantemente sometido a continuas reformas (Lode, Logse, Loce, Loe, Lomce) que non teñen en conta a finalidade da educación: a formación de homes e mulleres para que poidan colaborar na construción dunha sociedade xusta para todos.
Hai infinitos argumentos que demostran o fundamento e a importancia da educación, por nomear algún citaremos a Kant cando di: «Unicamente pola educación o home chega ser home»; a Zubiri: «A educación ten ante si a tremenda responsabilidade de orientar ben o desenvolvemento e o exercicio da liberdade sen sufocala e sen reprimila» ou a Dewey: «A educación non é nin tan sequera preparación para a vida, é a vida mesma».
O sector educativo está a sufrir recortes que se presentan como unha consecuencia obrigada da crise, cando o que podemos pensar é que se están aproveitando da crise para realizar unha reforma onde se deixa sen traballo a miles de profesores, onde cada vez se lles dota de menos recurso técnicos e didácticos que aseguraban o seu financiamento e que fose independente de intereses económicos, ideolóxicos e políticos.
Todo isto vai prexudicar a loita contra o fracaso e abandono escolar do que tanto se fala, e que a escola pública resulte pouco atractiva para moitos pais e a sustitúan por unha educación concertada, tendo como consecuencia nun futuro non moi distante que a formación superior se reservará a aqueles que poidan costearse as elevadas taxas que esixen as universidades, as cales tamén reciben cada vez menos recursos públicos.
Deberiamos facer memoria e lembrar o ocurrido en Chile , onde o que empezou como unha protesta estudiantil, onde se queixaban dunha educación que se centraba soamente nun adestramento de habilidades funcionais para un mundo laboral e debilitaba a formación de persoas que puideran converterse en cidadáns activos e críticos, acabou sendo un conflito social de gran amplitude.
As cousas estanse presentando ante nós coas mesmas intencións, as palabras de Esperanza Aguirre así o revelan «anunciando un futuro que con crise o sen ela, non toda a educación vai ser gratuíta».
Por iso defender hoxe a causa da ensinanza pública contra unha reforma disfrazada de crise e austeridade é un deber de todos, así preservaremos mañá a democracia. Seremos capaces?


Publicado no Progreso o 9-3-2013


No hay comentarios:

Publicar un comentario