Elías Pérez Sánchez
A relación entre a ética e a política resulta ser un debate clásico e tamén
de gran actualidade xa que a tensión que existe entre os dous conceptos permite
dilucidar algunhas das causas ou consecuencias do mundo que estamos a vivir
hoxe en día.
Recentemente Plaza y Valdés acaba de editar o libro Ética de la política en
John Stuart Mill y George Grote. Os dous textos incluídos nesta edición abordan
un tema que se revela cada vez máis importante: a ética de políticos e
xestores.
El gobernante de Taylor é unha recensión escrita por John Stuart Mill e
George Grote, sendo este último un destacado utilitarista discípulo directo de
Bentham, político activo e autor de varias obras de teoría política, ademais
dun dos grandes historiadores experto na Grecia Antiga.
O texto non trata do político afanado na dirección dun Estado, senón do
político de segundo nivel ou xestor público. Os problemas morais
característicos deste ámbito non concernen a decisións transcendentais de longo
alcance, senón máis ben a "sinistros intereses" egoístas aos que pode
renderse este tipo de político e a asuntos cotiáns que ameazan con
"mantelo soterrado baixo unha laxa de rutina".
Reflexiones sobre la reforma parlamentaria, aínda que se viu ocultada
enseguida polas súas Consideraciones sobre el Gobierno Representativo, é unha
obra de Stuart Mill que contén varios asuntos de interese: unha pioneira
defensa do voto feminino, unha extensa argumentación contra o voto secreto e,
especialmente, a súa doutrina dos arranxos admisibles ou compromisos necesarios
para lograr melloras administrativas e políticas.
Ambos os textos tradúcense ao castelán por primeira vez e demostran que
tamén convén reflexionar sobre a micropolítica.
Entender a política como unha ciencia ou unha actividade independente da
ética (como algúns desexan) non significa que non establezan unha relación,
unhas veces feble outras veces sólida. É máis, separar estes dous ámbitos na
nosa vida social lévanos a enfrontarnos cun mundo fracturado, co crecemento das
desigualdades sociais, con algúns grupos sociais e económicos altamente
beneficiados á conta da marxinación doutros, cunha crecente deterioración da
natureza e con sociedades excluíntes, plutócratas e corruptas.
Como ten dito Mill: a actividade política non pode mellorar nunca se non
existen personas cuxos sentimentos morais de decencia e dignidade non pulen por
facer dela unha actividade digna.
Publicado no Progreso o 7-5-2016
No hay comentarios:
Publicar un comentario